דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיחה של מאמן אישי על ייעוד 

מאת    [ 25/01/2010 ]

מילים במאמר: 1119   [ נצפה 2272 פעמים ]

‏יום שישי 06 נובמבר 2009

מאמן אישי

שיחה של מאמן אישי על ייעוד

מאמן אישי - מה אתם מחפשים?

מאמן אישי - מה זה הדבר הזה שאתם מחפשים? מהו המקצוע המתאים עבורכם? האם יש דבר כזה "מתאים"? האם הדבר שאתם הכי טובים בו, הוא גם הדבר שאתם הכי רוצים לעשות? למה בכלל אנחנו מחפשים את הדבר הזה? השאלות האלה רדודות מדי... ברור לי כמנטור כמו גם מאמן אישי, שחלק לא קטן מחיינו מוקדש (ובצדק) לחיפוש אחר הדבר הנכון. הדבר הנכון הוא ממש לא העיסוק הספציפי הנכון, הדבר הנכון הוא המקום שבו אנחנו "הכי אנחנו" שאנחנו יכולים להיות. זהו קו מנחה, עמוד שדרה לחיינו. לדבר הנפלא הזה קוראים ייעוד, או במילים אחרות "מטרת החיים" (Life's Purpose). המאמר הזה מביא לידי ביטוי שיחה פנימית שמלווה אותי לאחרונה, שיחה של מאמן אישי, כמו גם של אדם שלא מפסיק להתאמן.

מעצם היותי מאמן אישי, אני פוגש בהם הרבה

מעצם היותי מאמן אישי, אני רואה אותם בכל מקום, מזכירים לי את עצמי בחלק לא מבוטל של חיי, הולכים ומחפשים, מחליפים ומחליפים, מכוונים שוב ושוב. רואים את זה על הבעת פניהם, את החיפוש אחר משהו ולא ברור כל כך מה הוא. חלקם נעזרים באדם מסוים שנקרא מנטור או מאמן אישי וחלקם לא. מעצם היותי מאמן אישי, אני פוגש בהם הרבה, אנשים יקרים ומוערצים שלא מוכנים לבזבז את החיים, שלא מוכנים לוותר על חיים עם משמעות. אני כל כך מעריך אותם, על הנהירה העקבית לעבר האוצר, הגילוי, האור, הניצוץ שמאפשר לחיות את החיים במלוא עוצמתם.

עוד לפני היותי מאמן אישי

עוד לפני היותי מאמן אישי, מאז ומתמיד האמנתי שמטרת החיים היא חיים עם מטרה. אי אפשר להתעלם מהעובדה שאדם צריך להציב לעצמו מטרות, לפעול ולכבוש אותן, בכדי לחיות חיים של סיפוק והגשמה. יש משהו עמוק וחשוב יותר מזה: מה באנו לשרת? בשביל מה אנחנו כאן בעולם? איך אנחנו מתכוונים לשרת את החיים? מה נועדנו לעשות? מה קורא לנו להיות? מהו הדבר הזה שכאשר אנחנו עושים אותו, אנחנו מרגישים שהזמן עצר מלכת? שאלות של מאמן אישי...

הייעוד עוצמתי ומשמעותי יותר מהחזון - תובנה של מאמן אישי

עד לא מזמן בדרכי המקצועית כמנטור, כמו גם מאמן אישי, נתתי דגש רב יותר לחזון מאשר לייעוד. לאחרונה, הבנתי שייעוד הוא הרבה יותר עוצמתי ומשמעותי מאשר חזון. לא מדובר בתחרות בין השניים, כמובן ששניהם הכרחיים בחייו של האדם השואף להגשמה והתפתחות אישית. אך בניגוד לחזון מטרות ויעדים, הייעוד לא אמור להשתנות במהלך החיים. אדם יכול לעסוק במגוון רחב של מקצועות, אני מאמין שאדם, כמו עסק, יכולים לשנות חזון בכל 5-10 שנים. ייעוד לעומת זאת, נשאר כעמוד הטווח שלנו לאורך החיים. זה הנתיב שישמש נר לרגלינו. המטרה המרכזית שלשמה העסק קיים לרוב לא משתנה, החזון לעומת זאת כן יכול להשתנות.

המשימה המספקת ביותר בחייו של מאמן אישי

אדם יכול להחליף מקצועות ושהייעוד יישאר אותו ייעוד. אחד הצירים עליהם מבוססת הפילוסופיה שלי בהיותי מאמן אישי, הוא אמונתי כי ישנו דבר מרכזי, מטרה אחת מרכזית או עיקרית שלשמה אנחנו כאן. אתה יכול להיות זמר, שחקן או ליצן רפואי, כך או כך במקרה זה, הייעוד שלך הוא להופיע, לבדר ולשמח אנשים. הניסוח כמובן יכול להשתנות וסביר להניח שגם ישתנה לאורך החיים, אך הליבה אותה ליבה. אחת המשימות המספקות ביותר בחייו המקצועיים של מאמן אישי, היא לעזור לאדם לגלות או לחדד או להבהיר את הייעוד שלו.

מאמן אישי - החיפוש הבלתי פוסק שלך הוא החיפוש אחר הייעוד

מתוך הייעוד הזה, אתה יכול לייצר חזון שישקף את תמונת העתיד שאתה רוצה. החיפוש הבלתי פוסק של האדם אחר העיסוק המתאים, הוא למעשה החיפוש אחר המקום הנכון הזה. והמקום הזה נקרא ייעוד, זה המקום שבו אתה מרגיש נכון, אתה מאוהב במה שאתה עושה, חש סיפוק עצום, למושג עבודה אין משמעות בחיים שלך. אתה משתוקק שיגיע יום ראשון בבוקר, כדי שתוכל להמשיך לממש את ייעודך.

"הייעוד זה המקום שבו הכישרון והתשוקה שלך נפגשים" (מאמן אישי)

הייעוד זה המקום שבו הכישרון והתשוקה שלך נפגשים, זה המקום שכאשר אתה מדבר עליו, העיניים שלך נוצצות, הגוף שלך זקוף והפנים שלך משוחררות. אם אתם עדיין בחיפוש, תמשיכו, תמשיכו כי החיים יקבלו צבעים חדשים ויפים הרבה יותר כשתמצאו את הנתיב הנכון הזה. מאמן אישי או מנטור יכולים בהחלט לעזור לכם במסע הגילוי ו/או ההבהרה הזה.

השיחות הראשונות עם מאמן אישי

השיחה על ייעוד בתחילתו של תהליך עבודה עם מאמן אישי, יכולה לתרום רבות לשאר התהליך. במקום שבו נעשות בחירות שלא מתחשבות בייעוד ולא נותנות לו מקום- שם אתה סובל, בין אם אתה מודע לכך או לא.

ייעוד נותן לך חופש (מאמן אישי)

הייעוד, למרות היותו מוגשם על ידי עשייה עקבית בלבד, הוא מקום שנותן לך המון חופש. איש חכם סיפר לי שביהדות אומרים שאין שמחה כהתרת הספק. זה מה שהייעוד הזה עושה- ברגע שאתה חי על פי הייעוד שלך, אתה חי את האמת שלך וזה משחרר, אתה חופשי, אתה הכי "אתה" שיכול להיות. אתה מתיר את הספק, אתה מפסיק את החיפוש הזה- זהו... הגעת!

קבלת החלטות- שיחה פופולארית עם מאמן אישי

אחד הדברים שעולים בצורה כמעט בלתי נמנעת בתהליך עבודה עם מאמן אישי, הוא הנושא של קבלת החלטות. השיחה של ייעוד מהווה כלי מעולה לקבלת החלטות בחיים, הכל הופך להיות פשוט יותר כשהייעוד ברור, אתה מודד חלופות ובודק מה נמצא על הנתיב של הייעוד ומה לא. עם הזמן אתה לומד גם להקשיב לגוף, כי הגוף שלך יודע מהו הייעוד, יותר מאשר השכל שלך. שים לב לרגשות שלך, כשאתה מיישם את הייעוד או אפילו לפני היישום...כשאתה מדבר על הייעוד שלך, אתה מרגיש משהו בגוף, אתה בריחוף שמימי שכזה, אתה מהלך במשכנו של הייעוד.

מאמן אישי - ייעוד זה המקום בו אתה מוצא שמחה ובו בזמן מביא שמחה לאחרים.



באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה ובהערכה,



יואב זילכה, מנכ"ל ומנטור ראשי.
___________________________________
Mentor Me
מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים

טל: 072-2509699 פקס: 072-2509690
נייד: 054-7929566
דוא"ל: info@mentorme.co.il
http://www.mentorme.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב